lördag 18 november 2017

Lördag.

Arbetsveckan avslutade vi med ett strängmöte där vi fick träffa vår nya produktionsledare. Det är en liten tjej i samma ålder som min brorsdotter. Jo, jag vet att dom är vuxna nu, men för mig kommer dom alltid att vara barn. Hon presenterade sig genom att berätta vad hon hade jobbat med tidigare. Däremot glömde hon berätta vad hon hette. Efternamnet är enkelt, eftersom hennes mamma jobbar på min avdelning. Vår förra chef hette dessutom likadant. Förnamnet ska väl också fastna till slut, hoppas jag.
För någon månad sedan varnades det för spridning av virus på Facebook. Det såg ut som om någon man hade kontakt med hade skickat en videolänk via Messenger, men avsändaren var helt oskyldig. Jag hade läst så mycket om det innan jag fick något själv, så jag var beredd. När en Facebookvän skickade en länk igår, tänkte jag däremot inte alls i dom banorna. Någonstans i bakhuvudet hade jag det ändå, så jag tog det säkra före det osäkra och frågade honom innan jag klickade på länken. Det visade sig vara en bra idé, för han hade inte skickat något. När jag återgick till startsidan hade en varning han hade skrivit till alla sina vänner prioriterats upp så jag såg den direkt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar