måndag 13 november 2017

Vaktis.

Jag har tre frågor som har väntat ett tag på att jag ska träffa den ena av våra vaktmästare. När han fixade eluttaget i sovrummet tyckte han att det lät lite skumt när han slog på strömbrytaren. Jag insåg inte förrän efteråt att det hänger ihop med att jag alltid har högtalarna på till datorn, så dom går igång när man slår på strömmen. Stänger man av dom låter det inte alls när man trycker på knappen. Så pratade han om att man kan hyra tvättmaskin och torktumlare av hyresvärden numera. Jag tänkte att jag kunde läsa mer om det på deras webbsida, men jag hittar ingenting. Min tvättmaskin börjar bli till åren kommen, så jag får fråga honom om det vid tillfälle. Till sist har det varit ett återkommande problem att han inte hittar mitt telefonnummer, om dom på kontoret inte ger honom det när jag har felanmält något. Jag misstänkte att han använde Hitta.se, så jag har försökt lägga till mitt nummer där utan att lyckas. Jag har läst något om att det kan finnas nummer som inte går att lägga in där, så nu har jag gett upp. Däremot har jag sedan länge alla uppgifter om mig själv (inklusive telefonnummer) på Eniro. Där borde han hitta mig, men när jag dubbelkollade insåg jag att det inte var så självklart som jag hade trott. Om man bara skriver in namn och ort kommer det upp tre förslag, och inget av dom är jag. Trycker man däremot på sök kommer det upp tre till, och då syns jag också. Vaktmästaren kan ju faktiskt ha missat den sista manövern.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar