torsdag 23 november 2017

Tvätt och städning.

Jag har fattat det som att tvättmaskinen centrifugerar sämre, om silen är täppt. Därför är det framför allt om kläderna känns blötare än vanligt som jag kommer ihåg att rensa den. Det brukar inte vara några större mängder med ludd i den, men nu senast var det plötsligt hur mycket som helst. Nu är den stora frågan om det beror på att tiden har sprungit ifrån mig, så att det var ovanligt länge sedan jag rensade den senast. Eller har jag tvättat någonting som släppte ifrån sig extremt mycket, och i så fall vad? Att jag är lat har väl ingen missat. Att bädda rent i sängen varannan helg är bland det jobbigaste jag vet. Då har jag en enda säng. När vi barn var små bäddade min mamma rent i fem sängar. När det gäller städning kan jag få lite dåligt samvete, när jag hör hur andra ligger i. Här blir det någon fuskvariant varje helg, och akutinsatser om jag stör mig på något speciellt. Till slut slog det mig att eftersom det bara är jag som bor här, är det ju för min skull jag städar och ingen annans. Då räcker det ju bra med det jag far illa av om det inte blir åtgärdat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar