tisdag 21 november 2017

Eric Oldebrandt.

Det blev många aha-upplevelser för mitt minne, när jag skulle lägga upp kortet på Bertil Perrolf i fredags. Jag funderade på om jag hade scannat in det i datorn någon gång, men hittade det i alla fall inte. Den största anledningen till att jag letade upp pappersbilden var att jag mindes det som att det var min fotolärare själv som också var med på den. Istället var det förstås han som hade tagit kortet, och på andra sidan kamelen stod Boris Bravin. Jag googlade på hans och Perrolfs namn ihop, med förhoppningen att den där bilden (eller en liknande) kunde ha varit publicerad någon annanstans. Det hade den. Nämligen på min blogg. Där hade jag dessutom scannat och klippt ihop fram- och baksidan så att autografen syntes. Eftersom mitt liv är ett ständigt sökande efter saker som jag vet att jag har men inte exakt var, lyckades jag ikväll till slut leta fram ett kort jag tog på Eric Oldebrandt när han var min lärare. Såhär såg han ut för fyrtio år sedan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar