onsdag 29 november 2017

Krångel & strul.

Vi har ett system på jobbet som heter ”Medvind”, där man själv kan lägga in framtida ledighet. Senaste gången jag skulle lägga in en ledig natt kändes det mera som motvind. Det brukar komma upp en liten almanacka där man klickar i datumet då ledigheten börjar, och en annan för när den slutar. Nu hittade jag plötsligt bara den första. Efter en stund insåg jag att den andra kom fram om jag klickade ur en bock i en ruta där det stod ”gäller tills vidare”. Det är inte bara på min arbetsplats man tycker att det är onödigt att göra det enkelt om man kan krångla till det. Jag får en påminnelse när det är dags att förnya mitt tioveckors måltips. Det är bara att klicka på länken dom skickar med för att förnya det. Problemet är bara att jag får felmeddelande när jag försöker. Nu har det hänt så många gånger att jag till slut har lärt mig att det beror på att dom skickar ut påminnelsen för tidigt. Den kommer på lördagen, men spelet går inte att förnya förrän på söndagen. Dessutom har Svenska spel krånglat till sin sida så till den milda grad, att när jag väl lyckades förnya det nu senast så blev det dubbelt. Det var ren tur att jag såg det och att det gick att annullera det ena spelet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar