lördag 10 april 2021

Blogg 10/4 2021.

 Att läsa nyheter på nätet är i vanlig ordning både roande och oroande. Nyheterna kan vara lite obehagliga, men sättet dom beskrivs på kan få mig att dra på munnen. Som ladugården som enligt en rubrik hade börjat brinna. När jag läste texten som följde var det istället en byggnad som stod fem meter ifrån ladugården som brann. Spridningsrisken var förstås stor, men sammanfattningsvis verkar den omtalade ladugården ha klarat sig. Ibland kan bristen på detaljerad information leda till högst intressanta ordvändningar. Som när någon hade glömt någonting på spisen. Att räddningstjänsten rykte ut är ett stavfel som jag nästan börjar vänja mig vid. Svenska verkar inte vara något prioriterat ämne på journalistutbildningen. När jag läser artiklarna på Facebook kan kommentarsfältet vara minst lika intressant. Det handlar mycket om padel just nu. Nya banor och hallar poppar upp lite varstans. En man skrev i sin kommentar att padel bara är en fluga som snart kommer att försvinna igen. Jag har själv tänkt i liknande banor, men så sa väl någon om Internet också en gång i tiden. Lever vi om tjugo år får vi se om folk fortfarande spelar padel då, eller hallarna är ombyggda för andra ändamål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar