söndag 11 april 2021

Blogg 11/4 2021.

 Jag är uppenbarligen inte den enda som är ologisk på den här planeten. Stundtals verkar till och med datorerna lätt förvirrade. Det har hänt ett par gånger att jag har fått reklammail med en länk där jag kan avregistrera mig från deras lista. När jag har försökt har jag fått upp meddelandet ”you are not a subscriber to this newsletter”. Mycket märkligt då att det ändå dimper ner i min mailbox. När jag var utstämplad fick jag ett mail från a-kassan. Dom skrev att jag fick brevet för att jag hade ansökt om ersättning från a-kassan. Det hade jag nu inte gjort, eftersom jag visste att mina stämpeldagar var slut. Deras beslut var därför helt korrekt. Dom hade prövat om jag hade rätt till en ny ersättningsperiod, och det hade jag inte. Det kunde jag ha berättat för dom snabbt, enkelt och alldeles gratis, men jag antar att dom behövde lite innehåll att fylla sin arbetstid med. Jag hade för övrigt till och med möjlighet att överklaga deras beslut, om jag tyckte att det var felaktigt, men jag anser att det var helt korrekt. Från ett företag på nätet fick jag ett mail om att leveransdatumet var ändrat på min order. Man meddelade vilket datum varan förväntades inkomma till deras lager. Det var samma datum som jag hade fått när jag beställde. Det var alltså ändrat från den 14/4 till den 14/4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar