onsdag 7 april 2021

Blogg 7/4 2021.

 När min före detta svägerska gick bort för några veckor sedan reagerade jag direkt på namnet i dödsannonsen. Jag har aldrig vare sig förr eller senare hört talas om någon annan som heter Klara Jonasson. Av en artikel i min morgontidning häromdagen förstod jag emellertid att det finns en på närmare håll än jag hade anat. I Målerås, som ligger ett par, tre mil från Nybro, har man anordnat en trollstig. Tyvärr finns det alltid klåfingriga människor överallt, så vissa av trollen har blivit stulna. Den lilla tös som visade för reportern att ett troll var försvunnet hette just Klara Jonasson. Hon skulle snart fylla sex år. På förekommen anledning sökte jag på Birthday.se också. Det fanns en handfull vuxna kvinnor som hette likadant, men många var dom inte.
När min frissa hade som mest att göra, började jag boka dubbla tider. När jag går därifrån har jag precis bokat en tid som ligger sexton veckor framåt i tiden. Klippningen efter åtta veckor har jag redan bokat gången innan. Under pandemin tror jag att det har lugnat ner sig lite, men vi har fortsatt med samma upplägg. Den här gången skulle den nya tiden hamna under hennes semester. Hon övertygade mig om att jag kunde låta någon av dom andra tjejerna klippa mig. När jag frågade om hon som blev aktuell klippte lika bra som hon själv, svarade hon: ”Annars hade jag inte anställt henne”. Bättre betyg kan man väl knappast få av sin arbetsgivare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar