tisdag 13 april 2021

Blogg 13/4 2021.

 Jag har lagt till widgetar med det aktuella vädret både på bloggen och min hemsida. Den på hemsidan tycker jag är riktigt snygg, även om jag har fått klagomål på att den stundtals är ur funktion. På hemsidan blir det lite knöligare, eftersom man inte kan använda JavaScript på startsidan där. Det mesta i den vägen bygger på det. Jag hade en widget som jag var hyfsat nöjd med där också, men till slut fungerade den inte alls. När jag hittade en ny var den både liten och ful och visade dessutom väldigt konstigt väder. Det kunde vara soligt mitt i natten och åtta plusgrader när termometern här utanför visade två. Jag gav upp det där med vädret till slut och satsade på Instagram istället. Nu visas mina tre senaste inlägg därifrån. Det finns en variant inbyggd i själva hemsidan där dom nyaste korten från fotoalbumet kommer upp. Problemet är att jag nästan aldrig lägger in några kort där numera. På Instagram är jag desto flitigare. Under sökandet hittade jag någonting så intressant som en gravid widget, även om jag antar att det bara var särskrivandet som firade nya triumfer. Att följa en graviditet via en widget låter annars spännande, men det vore en rejäl sensation om det blev aktuellt för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar