onsdag 14 april 2021

Blogg 14/4 2021.

 Om jag hade varit lite äldre, och således fått erbjudande om vaccinering tidigare, hade jag förmodligen väntat med att boka tid tills brev i ärendet anlände. Nu hade jag hunnit läsa så mycket om det här att jag gick direkt till bokningssidan igår, så fort jag läste att det var okej för min åldersgrupp. Att jag alls noterade att det var dags var för övrigt ren tur, eftersom det stod om det under grafen med smittade, som jag brukar kolla varje dag. Vi har tre olika vårdcentraler i Nybro. Hos Nybro hälsocentral fanns det inte tid förrän i maj och hos Cityläkarna en dag tidigare än hos Astrakanen. Den sistnämnda är den jag är listad hos till vardags, så jag valde den. När vi bokade tid åt särbon hade vi lite flyt och hittade ett återbud. Det gjorde jag den här gången också, men nu var jag inte snabb nog på knappen. Någon annan hade förmodligen tryckt exakt samtidigt. Nåja, har jag väntat i över ett år så kan jag väl vänta ett par veckor till. Det är bara att hålla tummarna för att inte någon förkylning, vaccinbrist eller något annat strul lägger hinder i vägen. Brevet med instruktioner om hur man bokade kom för övrigt med posten några timmar efter att jag hade fixat min tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar