torsdag 15 april 2021

Blogg 15/4 2021.

 Mannen i mitt liv brukar hävda att allt som har med vaccineringen mot Corona att göra är en jäkla cirkus. Personalen på den vårdcentral där vi båda är listade gjorde i dagarna vad dom kunde för att bevisa att han har rätt. Han fick sin första spruta i måndags. Med sig från vårdcentralen fick han en lapp där det stod vilken typ av vaccin han hade fått och ett datum för stick nummer två. Dagen därpå fick han mail och sms från ”Mitt vaccin.se” där dom bekräftade en bokning som han skulle ha gjort till ett datum en vecka tidigare än det bestämda. Någonting måste uppenbarligen ha gått fel någonstans. Själv blev jag livrädd att det var jag som hade ställt till någonting, när jag var inne och bokade min egen tid. Vi hade använt min dator för att boka första sprutan till särbon och nu skickade dom ut meddelandet till honom ungefär samtidigt som jag bokade till mig. Att ringa och fråga vad dom sysslar med på vårdcentralen är en tidskrävande historia. Man får inte tala med någon direkt, utan man får vänta tills dom ringer tillbaka. När särbon väl fick kontakt sa sköterskan att någonting hade blivit fel och strök den nytillkomna tiden. Dagen därpå ringde nästa sköterska, som bara visste att han hade frågor. När hon kollade det där med tiderna visade det sig att det var den nya som gällde. Man hade tidigarelagt den i hopp om att hinna ge honom två sprutor innan vaccinet tar slut för dom. Jag förstår varken varför dom inte hade koll på det när han var där eller varför man inte kontaktade honom och meddelade att tiden var ändrad. Jag fattade definitivt inte att det var vad bokningsbekräftelsen innebar.

2 kommentarer:

  1. Vem fanken är cirkusdirektör? " Ju fler kockar desto sämre soppa"! Anställ en organiserad organisationsdirektör för alla inblandade myndigheter, som ansvarar för Coronapandemin!

    SvaraRadera