måndag 12 april 2021

Blogg 12/4 2021.

 Jag har i ett helt liv sett människor som enbart använder gaffeln när dom äter, utan att ens överväga att göra likadant själv. Det har varit så djupt inpräntat i mig att man äter med kniv och gaffel. Inte ens när jag blev så skakig på vänsterhanden att jag knappt kunde få in maten i munnen, slog det mig hur opraktiskt det var att hålla gaffeln i vänster hand. När jag till slut provade att äta med höger hand istället blev allting betydligt enklare. Ja, med gaffeln i höger hand alltså. Så praktisk så jag äter med fingrarna har jag fortfarande inte blivit. Nu ligger det kvar betydligt mera mat på gaffeln när den når munnen. Så länge jag höll den med vänster hand kändes det lite som att äta soppa med gaffel. Stundtals kan jag känna att jag har snudd på bättre motorik när jag sover än när jag är vaken. Det har hänt att jag har lyckats både med att pilla bort snarkplåstret och att ta ut snarkskenan i sömnen. När jag hade lagt mig med strumpor på, eftersom fötterna var iskalla, vaknade jag trots det barfota. Sockarna låg vid fotänden av sängen, så man får väl tro att jag hade lyckats få av mig dom också utan att vakna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar