söndag 18 april 2021

Blogg 18/4 2021.

 I dessa tider av personlig lockdown (som åtminstone invånarna i Uppsala uppmanades att gå i) är veckohandlingen på Kvantum en av dom största händelserna. I torsdags hittade jag plötsligt inte burkarna med ravioli. Jag blev osäker på om jag letade på fel ställe eller om dom hade flyttats. Jag såg ingen att fråga heller. Tredje gången jag letade i hyllan där dom brukar stå hittade jag dom. Dom yttersta raderna var slut och ingen hade brytt sig om att flytta fram dom som stod bakom. Långt in på en hylla som sitter lågt ner ser man ju inte så mycket. Den första burken jag fick tag i var dessutom skadad, och sånt tycker jag definitivt att man borde städa bort. Vid korven försökte jag vara smart och ta den understa förpackningen i hopp om att få en med bättre bäst-före-datum. Det visade sig att det var precis tvärtom. Lite dåligt med ordning och reda kan jag tycka att det är. Vid hyllan med Yoggi hade man missat att informera om att man fick ett bättre pris om man köpte två förpackningar. Där får dom väl skylla sig själva om kunderna missar det. Scannar man själv så plingar det till i handscannern så fort man tar en sån vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar