onsdag 21 april 2021

Blogg 21/4 2021.

 Jag vill gärna tro att nyheterna jag läser i tidningen, eller i tidningarnas nätupplagor då, stämmer överens med sanningen. Problem uppstår därför när jag läser samma nyhet på mer än en sida och uppgifterna varierar. I helgen hade det enligt min morgontidning varit inbrott i en livsmedelsbutik i centrala Nybro. I min värld innebar det att det åtminstone inte var vår lilla kvartersbutik som hade drabbats. Å andra sidan skriver vår hyresvärd på sin hemsida att lediga lägenheter på vårt område ligger i Nybro centrum. Allting är relativt. Någon hade på Facebook länkat till DagensKalmar.nu. Deras uppgifter lär ha varit dom mest relevanta, för enligt dom låg butiken som hade haft inbrott på Fabriksgatan. Där finns det mycket riktigt en livsmedelsbutik. Det gör det däremot inte på Mellangatan, som Kalmarposten skrev. Den gatan slutar däremot vid Fabriksgatan, så den gången förstår jag i alla fall var dom hade fått den uppgiften ifrån. Det är inte alltid jag begriper det med den tidningen, men så är det en gratistidning också. Min bror brukar hävda att man får vad man betalar för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar