onsdag 28 april 2021

Blogg 28/4 2021.

Ibland får jag veta någonting som jag har missat helt mest av en slump. Som när jag läste ett inlägg om att Sverige hade förbjudit enarmade banditer 1979, men att vi numera importerar tvåarmade banditer istället. Jag hade inte ens noterat att dom enarmade banditerna var försvunna, fast det säkert är korrekt att jag inte har spelat på någon dom senaste fyrtio åren. Jag tror det fanns en på en restaurang vi brukade besöka när jag var i tonåren. Att det fanns på färjan mellan Färjestaden och Kalmar är jag hundra på, för där fick jag jackpot en gång. Varför spelautomaterna återinfördes 1996 under namnet Jack Vegas kan man fråga sig. Det känns som precis samma typ av spel, och på dom har jag åtminstone hört talas om någon som spelade bort hus och hem. Lite oklart hur det ens var möjligt, när jag nu läser på nätet om alla restriktioner som finns för att alls få spela på dom. Själv har jag aldrig lyckats sätta mig in i vare sig hur dom fungerar eller vilka kombinationer man ska ha för att vinna. Det var lite enklare på banditernas tid, där det bara var en rad med symboler. Tre lika gav alltid vinst och med körsbären kunde det räcka med ett eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar