måndag 26 april 2021

Blogg 26/4 2021.

 För flera år sedan köpte jag en minivariant av köksmaskin. Den är suverän att skiva och riva med, men det var ingenting jag gjorde speciellt ofta innan jag träffade mannen i mitt liv. Numera händer det desto oftare att framför allt potatis ska vara endera riven eller skivad i olika recept. Just den biten går som sagt väldigt smidigt. Däremot uppstår problem när jag ska plocka isär maskinen efteråt. För att få loss insatsen ska man vrida loss den och vrida fast den igen. Då ska den falla bort av sig själv. Jag tror det har fungerat så vid ett eller möjligen två tillfällen. Dom andra gångerna har jag stått och vridit fram och tillbaka helt utan resultat. Jag har blivit stressad, eftersom jag vill hinna diska av den innan min lunchgäst kommer. Till slut har jag försökt bända loss den, men det har varit lönlöst. Jag vet inte vilket som grämer mig mest. Att det är en så urbota dum konstruktion, eller att det kanske bara är jag som inte begriper mig på den. Det finns annat som jag definitivt inte kan skylla på någon annan än mig själv. Eftersom matlagning inte är någonting jag har någon större fallenhet för, lagar jag alltid mat efter recept. Det innebär bland annat att jag håller koll på stektid och annat på köksklockan. När jag fick svårt att se exakt hur mycket den var, tog det en god stund innan jag insåg att det hängde ihop med att jag hade tagit av mig glasögonen.

2 kommentarer:

  1. Och maten du lagar smakar alltid utmärkt! Kram!

    SvaraRadera