fredag 23 april 2021

Blogg 23/4 2021.

 Tekniken fungerar inte alltid klockrent. Det har hänt att SMS mellan mig och mannen i mitt liv har hakat upp sig på vägen mellan oss. Senast det hände var det bara ett enda som kom fram i efterhand. Sedan fungerade det som vanligt igen. Däremot gav mailen upp andan i samma veva. Tack vare att vi har sån tät kontakt fick jag veta direkt att mina mail inte gick fram. Annars tar man ju bara för givet att meddelandena når den dom angår. Från webbmailen fungerade det, så jag antog att någonting strulade med e-postprogrammet i datorn. Frågan var bara vad. Jag provade med ett par andra mailklienter utan att lyckas få någon ordning på det. Det vettigaste alternativet verkade vara att fortsätta använda webbmailen, även om jag är lite bortskämd med att se direkt när det kommer ett meddelande. Medan jag höll på som bäst med det här, dök det upp en uppdatering till Windows. Eftersom man provar allting en gång när det gäller datorer, installerade jag den direkt. Det hjälpte och efter det har mina mail nått mottagaren igen. Att jag inte förstår varför det fungerade stör mig inte alls. Jag drog ändå slutsatsen att det är viktigt att hålla Windows uppdaterat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar