torsdag 29 april 2021

Blogg 29/4 2021.

 ”Let´s dance” är ett av mina favoritprogram på tv. Ifjol blev det lite rumphugget när produktionen drabbades av Coronasmitta. I år antar jag att dom har klarat sig bättre. Jag har i alla fall inte hört ett ljud om det och dom som har lämnat tävlingen har gjort det för att dom har åkt ut. Jag kan tänka mig att säkerhetsarbetet fungerar bättre den här gången, även om det kramas för glatta livet. Dansparen är förstås tvungna att klänga på varandra dagligen när dom tränar. Då kan det väl kvitta om dom kramas lite i sändning också. En fördel med pandemin för just den här produktionen är att en massa artister står utan jobb. Dom hoppar på vad dom kan, för att få in pengar. Till och med Carola är med i år. Hon har tydligen varit en drömdeltagare i flera år. Som tur är dansar hon väldigt bra. Det hade väl varit lite trist för dom som betalar om hon hade åkt ut direkt. Å andra sidan har dom lagt till ett extra moment, där det enbart är tittarnas röster som avgör vilket av dom två sämsta paren som får lämna tävlingen varje vecka. Jag utgår från att Carola har en hyfsat stor fanklubb. Det här borde äntligen få tyst på dom som anser att det är en danstävling, när det i själva verket är en dokusåpa. I veckan kom istället beskedet att Carola har hoppat av tävlingen, eftersom hon är utbränd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar