torsdag 1 april 2021

Blogg 1/4 2021.

 Igår var det dags för ett besök hos frissan. Det slog mig inte förrän jag skulle ge mig iväg, att det kanske vore en bra idé att dra ner cykeln till markplanet redan på förmiddagen, när jag har en tid att passa. Skulle hissen vara upptagen av en flytt eller rentav ur funktion, blir det lite knepigt att få ner den från tredje våningen. Nu kom jag i alla fall både ner och upp igen med cykeln som jag skulle. Jag passade på att handla till påsken, när jag ändå var i den änden av stan. Jag var osäker på om det såldes Janssons frestelse under hela året, men hittade ett märke i nätbutiken. I den fysiska fanns dessutom den som jag har köpt tidigare. Redan vid tidigare helger har jag fått stränga order att köpa rödbetssallad utan crème fraiche. Jag har lusläst innehållsförteckningen för att undvika det. När jag nu först fick tag i fel burk, insåg jag att det var lite överkurs. Den med det oönskade innehållet hette nämligen just ”Rödbetssallad med crème fraiche”. Frallorna som särbon har skämt bort mig med skulle det vara sesamfrön på. Enligt flickan i personalen var det några andra frön på dom jag köpte. Dom såg i alla fall ut som dom skulle och det var tydligen rätt sort trots allt. Vanliga knäckebröd köper jag sällan, eftersom mina tänder inte klarar av det tuggmotståndet riktigt. Nu handlade jag desto mera, eftersom en dubbelpack bara kostade ett par kronor mera än ett ensamt paket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar