fredag 2 april 2021

Blogg 2/4 2021.

 Om mobilsvar fungerar som det ska eller inte, är ju knappast någonting man märker av själv. Jag började i alla fall ana ugglor i mossen, när det gick fram betydligt fler signaler än vanligt från min bror. Jag kom precis ur duschen och kunde inte svara, men jag hörde telefonen. Några dagar senare hände samma sak när mannen i mitt liv ringde. Då hörde jag den inte, men han intygade att det hade gått fram ett betydande antal signaler. Vi provringde från hans telefon till min när han var här. Då gick visserligen svararen igång efter fyra signaler. Däremot var det inte mitt svarsmeddelande som startade utan någon typ av automatisk telefoniströst. När jag ringde för att lyssna på meddelandena, fick jag istället en uppmaning om att ställa in språk och att tala in ett personligt meddelande. Hade jag haft bråttom och bara snabbt velat kolla mina meddelanden, hade jag blivit tämligen sur. Nu hade jag letat efter en möjlighet att ändra eller åtminstone lyssna av det där utan att hitta rätt, så det var bara att passa på. Det enda jag hade funnit under mina efterforskningar var hur man ändrar antalet signaler som går fram innan svararen går igång. Jag kan visserligen bli lite stressad, men det är antagligen bättre än att uppringaren ger upp och lägger på utan att lämna något meddelande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar