söndag 4 april 2021

Blogg 4/4 2021.

 Jag och mannen i mitt liv gjorde våfflor vid ett tillfälle, när vi hade fått varsin förpackning med våffelmix i gåva på Kvantum. Han bar hit sitt våffeljärn. Jag minns mest att jag lyckades kladda fast alltihop i mitt, så jag antar att vi fortsatte grädda i hans. Det har stått kvar här sedan dess, men fast vi har haft tillgång till två järn, har det inte blivit av att äta våfflor på ett helt år. Åtminstone antar jag att det var till våffeldagen vi fick dom där gåvorna, eftersom datumet hade gått ut på den förpackningen som var kvar, när vi tog fram den till årets våffeldag. Nu nöjde vi oss med att använda särbons våffeljärn och jag bistod enbart med att vispa smeten. Själva gräddandet lyckades han betydligt bättre med än jag.

Det är många år sedan min coach och bror lärde mig att dricka sockerfri saft istället för läsk och öl. Sånt slinker också ner emellanåt, men inte varje dag numera. Tidigare drack jag smaken wild berries, men eftersom Fun light-saften finns i tolv smaker till, började särbon och jag prova oss igenom dom. Jag fastnade till slut för appear, som jag har druckit ett bra tag nu. Då försvann den plötsligt från Kvantums hylla! Jag fattade personalen som att det var Fun light själva som slutade med den smaken, men på deras webbsida finns den kvar. I alla händelser får jag väl för enkelhetens skull vänja om igen.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Inte på Kvantum i Nybro... nu längre. Den tog slut i förra veckan.

      Radera