söndag 25 april 2021

Blogg 25/4 2021.

 Jag fick ett reklammail från Comviq. I förbigående nämnde man att abonnemangen skulle uppdateras. För min del skulle det innebära en höjning med trettio kronor i månaden. Det låter kanske inte så mycket, men med tanke på att jag betalar under hundringen varje månad, blev det en hyfsad ökning. Jag mailade mina frågor till Comviq. Medan jag väntade på svar började jag kolla upp vilka andra operatörer som fanns. Det visade sig att dom flesta hade ett sånt där billigt abonnemang för mig som senior. Alla andra hade dessutom fria samtal i sina. Hos Comviq har jag 200 minuter i månaden. Sedan får jag betala extra. Så hade alla operatörer erbjudanden, där man fick dom första månaderna ännu billigare. Kommen så långt i mina efterforskningar fick jag svar från Comviq. Just mitt abonnemang berördes inte av ändringen i produktportföljen, och skulle inte bli dyrare. Man vet ju aldrig hur det fungerar med mottagning och annat om man byter, så jag behåller väl det då. Jag fick en mycket bra chans att jämföra kundtjänsten hos olika företag, eftersom jag mailade med en flicka på Folksam samtidigt. Hon besvarade varje fråga inom två timmar. Hos Comviq tog det två dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar