måndag 19 april 2021

Blogg 19/4 2021.

 När jag slutade jobba och var utstämplad, ville jag gå ur facket. Jag frågade runt om någon kunde komma på någonting mer än hemförsäkringen som jag måste ordna med i så fall. Den ingick nämligen i fackavgiften. För flera veckor sedan meddelade GS att mitt medlemskap hade upphört, men jag får fortfarande brev från dom om ett eller annat. När det senaste kom mindes jag plötsligt något som jag hade funderat på i flera år. Det var nämligen ett erbjudande om att skaffa deras MasterCard som är avgiftsfritt. Om mitt kort hos Nordea skulle sluta vara det hade jag funderat på att skaffa det där. Nu är det lite sent påtänkt, även om en före detta arbetskamrat fick mig att fundera på om jag hade tänkt fel när jag gick ur facket. Avgiften som pensionär är visst inte så hög och då hade jag haft kvar alla försäkringar plus att jag kunde ha skaffat det där kortet. Nu är jag i och för sig inte pensionär om man ska hårdra det och facket har jag aldrig haft mycket till övers för. Mest för att jag blev mer eller mindre tvångsansluten i min ungdom. Nu har dom hur som helst till slut meddelat Folksam också att jag inte är medlem längre och jag har tecknat en egen hemförsäkring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar