lördag 3 april 2021

Blogg 3/4 2021.

 När jag var femton började jag besöka Sandra dansrestaurang, fast åldersgränsen egentligen var arton. Som jag minns det hände samma sak med andra åldersgränser på olika dansställen, innan jag till slut kom ikapp mig själv åldersmässigt. Numera händer det istället allt som oftast att jag är för gammal för ett eller annat. Dom senaste trettio åren kan jag inte påminna mig att jag har varit för ung för någonting förrän häromdagen. Jag hjälpte särbon att boka tid på nätet för vaccination. Om ens partner var född 1956 eller tidigare kunde man få komma samtidigt. Nu när jag dubbelkollar skulle man visst bo ihop också, så det hade inte hjälpt om jag hade varit fem år äldre. Jag får snällt vänta några veckor till på min tur. Hur länge varierar med varje nytt besked man får. Vissa dagar sägs det att man kommer att hinna vaccinera alla vuxna före halvårsskiftet, men det senaste beskedet var att det kommer man inte alls att hinna. Jag hade i alla fall tur som fyllde sextio i samma veva som dom stuvade om lite bland åldersgränserna. Sedan finns det förstås aldrig några garantier. Min nittioårige granne hamnade på lasarettet i samma veva som han skulle få den första sprutan och missade sin vaccination. Nu är han i och för sig hemma igen, så nu kanske han har fått den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar