tisdag 20 april 2021

Blogg 20/4 2021.

 Cirkusen runt vaccineringen är förstås ingenting som enbart drabbar oss (eller mannen i mitt liv då). I min morgontidning läser jag mycket som verkar märkligt. I Kalmar har man öppnat en vaccinationscentral. Trots att man bokar tid till den också, hade man en av dom första dagarna fått köa i två timmar där utanför. Det var inte så lyckat för gamla och svaga. Dom ansvariga skyllde på att folk hade kommit i alldeles för god tid. Samtidigt hade jag dagen innan sett en stor bild i samma tidning på mannen som var anställd för att hålla ordning på den där kön. Han hade enligt uppgift en lugn dag på jobbet. Han kanske kunde ha gjort det han var där för och bringat lite ordning i den där kön då. I en kommentar till uppgiften att vi i fas tre nu kunde boka tid för vaccinering, läste jag att man var långt ifrån klara med fas två. Kvinnan som kommenterade jobbade inom LSS, men hade inte fått den första dosen ännu. Detsamma gällde 150 av hennes kollegor. Själv hade jag en kort stund förhoppningen om att Johnson & Johnsons vaccin skulle hinna hit innan det var dags för mig. Det senaste jag läste var att man fördröjer den, eftersom sex personer av dom nästan sju miljoner amerikaner som har vaccinerats med det har fått en ovanlig form av blodpropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar