onsdag 11 augusti 2021

Blogg 11/8 2021.

 Jag är inte tillräckligt sportintresserad för att veta säkert om det blir fler och fler grenar inom idrotten, eller det bara känns så. När svenskarna tog medaljer i segling under OS i Tokyo, var det i grenar jag aldrig hade hört talas om. En googling ger vid handen att man tävlade i tio olika grenar. När det gäller racketsporter som utövas av gemene man, känner jag att jag inte hänger med alls. Padel har förstås varit svårt att missa, eftersom det ploppar upp hallar och banor lite varstans. Namnet pickleball hade jag däremot aldrig hört, förrän jag läste en artikel i min morgontidning. Där stod det mycket riktigt att det spelas jorden runt, men att det fortfarande är många som inte har hört talas om sporten. Själv har jag provat bordtennis och badminton en handfull gånger i mitt liv. Mer lär det inte bli, eftersom jag läser om dom som överanstränger ovana kroppsdelar när dom börjar med någonting nytt. Pickleball torde annars vara det ultimata, eftersom det påstås vara ett mellanting mellan tennis, bordtennis och badminton. Det ska dessutom likna padel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar