måndag 2 augusti 2021

Blogg 2/8 2021.

 En man ringde och ville att jag skulle investera pengar. Jag hade svårt att höra exakt var han sa att han ringde ifrån och anledningen till att han kontaktade just mig. Jag tjänar inga pengar som jag kan investera längre, så jag avbröt honom ganska snart. Samma dag läste jag i tidningen om en kvinna i min ålder här i Nybro, som hade blivit lurad på sammanlagt 57.000 kronor. Hon hade blivit uppringd av ett investeringsföretag och fört över pengar för aktieköp vid fjorton tillfällen. Polisen sa att det vid en googling av företaget kom upp varningstrianglar och kunder som klagade och skrev att det var en bluff. Eftersom jag aldrig uppfattade vad killen som ringde upp mig sa för företagsnamn, fast jag frågade om, kan jag inte googla och kolla om det var samma. Livet skulle vara betydligt lugnare om jag höll fast vid att enbart svara på telefonnummer som jag känner igen. Vill uppringaren någonting viktigt, kan ju hen alltid lämna ett meddelande. Jag hade telefonsvarare redan till den fasta telefonen. Sedan mobiltelefonerna tog över, har väl dom flesta det. När det kommer till kritan är jag på tok för nyfiken för att inte svara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar