onsdag 25 augusti 2021

Blogg 25/8 2021.

 Stundtals gör åtminstone jag som jag alltid har gjort, utan att reflektera över logiken i tillvägagångssättet. Min favorit i den genren var en kvinna som delade sin julskinka i två delar, eftersom hennes mor alltid hade gjort så. När hon till slut frågade modern, visade det sig att hon hade delat sin, eftersom hon inte hade någon tillräckligt stor gryta. Jag har en hel hoper med olika tuber och annat, som jag använder före sänggåendet. Allra sist har jag sedan gått ut i köket, där en liten tub till naglarna låg. Jag hade gjort så bra många gånger, innan det slog mig hur mycket enklare det vore att förvara den tuben också i badrumsskåpet. Vissa flaskor vet jag inte ens vart dom kommer ifrån. För tillfället använder jag en ansiktsrengöring, som jag uppenbarligen har fått på köpet vid något tillfälle. Det står till och med ”Gåva” tryckt på den. Jag mindes det inte alls, så jag blev uppriktigt förvånad när jag hittade den i mina gömmor. Nu har jag googlat mig fram till att den kostar 500 spänn att köpa. Så dyra droppar tänker jag definitivt använda upp, innan jag återgår till min ordinarie hudvård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar