måndag 16 augusti 2021

Blogg 16/8 2021.

 Jag förstår att det kan bli problem med att få rätt höjd på saker och ting, när människor är så väldigt olika långa. Min favorit i den kategorin är grannens tittöga i ytterdörren. Damen som lät sätta dit det en gång i tiden var till och med kortare än jag. Han som bor där nu lär få vika sig dubbel om han ska se ut genom det. När dom renoverade badrummet här höll badrumsskåpet på att hamna så högt att jag bara såg nästippen. Eftersom jag kände en av killarna som jobbade med renoveringen fick jag dom att sänka det lite, men inte så mycket som jag hade önskat. Därför blev jag lite upprörd när jag upptäckte att det sitter lägre hemma hos min särbo. Han uppskattar det säkert, för han är inte heller jättelång, men jag undrar vem som bodde där för trettio år sedan och såg till att få det så. Jag har noterat att dom valde lite dyrare köksluckor. Mina är släta, eftersom det var standard, men hemma hos mannen i mitt liv är det en skåra i dom. Det enda tillval som jag allvarligt funderade på var en kyl och frys där båda var lika stora. I efterhand har jag insett att jag nog oftare har användning för ett större kylskåp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar