måndag 23 augusti 2021

Blogg 23/8 2021.

 Varorna jag köper på Kvantum vållar mig en del huvudbry. Som när jag insåg att det av samma märke både fanns en sort som hette ”Spolglans” kort och gott och en som hette ”Spolglans shine & dry”. Jag är knappt insatt i vad det där medlet är bra för över huvud taget, så jag valde den billigaste varianten. När jag skulle läsa på lite om flaskorna på nätet hittade jag dom (som så mycket annat) hos Apotea. Dom har verkligen allt. Engångshandskar minns jag det som att jag köpte snudd på av misstag vid något tillfälle, men dom har varit väldigt bra att ha till hands. Inte minst när jag öppnade en förpackning med hårtoning, där skyddshandskarna saknades. Jag brukar ta en av dom mindre kundvagnar som står vid cykelställen när jag handlar. Dom är lagom höjd på och mina två cykelväskor ryms precis i en av dom. Har jag extra mycket på min lista kan det hända att jag lurar mig. Det har hänt att jag har fått ställa mig vid bröddisken och packa om mina väskor, eftersom jag knappast får plats att göra det i den där lilla vagnen. En av dom få gånger jag har använt handsprit på Kvantum, var när jag köpte matjessill till midsommar. Det var omöjligt att inte bli kladdig om händerna av burkarna jag fick tag i och handspriten var den enda tvättmöjlighet som stod till buds på vägen ut ur butiken.

2 kommentarer:

  1. Hej Eva! Så kul att du läser. Jag ska läsa hos dig också. :) /Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Det känns lite mer meningsfullt om någon läser det man skriver. 😃

      Radera