lördag 14 augusti 2021

Blogg 14/8 2021.

 Ska jag vara helt ärlig, så är nog inte legymsallad någonting som jag har smakat över huvud taget. Varken kokta morötter eller gröna ärtor är någonting jag stoppar i munnen frivilligt. Även om resten av ingredienserna låter mer okej, så känns det mest som en konstig jäkla blandning. Dock har inte mannen i mitt liv och jag riktigt samma smak när det gäller mat, så jag tänkte vara schysst i torsdags och köpa en burk till honom. Det visade sig vara lättare sagt än gjort. Jag letade igenom hela hyllan med andra liknande sallader utan att hitta den. Enligt mig är inte upplägget på Kvantum alltid så logiskt, så för säkerhets skull frågade jag en i personalen. Fyra ögon ser ju mer än två och hon hittade åtminstone facket där legymsalladen borde stå. Det var tomt. Hon ringde efter en ansvarig kollega, som mest verkade förvånad. Där hade funnits burkar kvar sist hon kollade. Hon ruskade bara på huvudet och lämnade området. Personal ett var mera driftig och kollade lagerstatusen i sin mobiltelefon, eller vad det kan tänkas vara för små manicker dom bär omkring på. Enligt den skulle det finnas på lagret, så personal två fick snällt ge sig ut och leta. Jag fick vänta tills hon kom tillbaka med nya burkar, men vad gör man inte för att hålla mannen på gott humör?

3 kommentarer:

  1. "Happy wife- Happy life"! Säger ett uttryck! Jag är happy med ; inte bara legymsalladen, utan all den goda mat du lagar! Men framför allt att du finns för mig! Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är rätt Eva, skäm bort honom - det är han värd!

    SvaraRadera
  3. Så länge han skämmer bort mig, får jag väl betala tillbaka med samma behandling. ❤️❤️❤️

    SvaraRadera