tisdag 3 augusti 2021

Blogg 3/8 2021.

 Mannen i mitt liv har lärt mig att kolla radarbilden på SMHI:s webbsida. Deras prognoser stämmer när dom har lust, men radarn ljuger inte. Igår sa den att det skulle sluta regna om jag väntade en halvtimme med att gå ut. Nu är jag ju inte mycket för att ändra i min planering, så första halvan av min promenad togs i arton plusgrader och duggregn. När det väl slutade regna och solen tittade fram, kändes det snudd på dubbelt så varmt. När jag närmar mig vårt kvarter brukar jag messa särbon, för att han ska komma ut och möta mig. Jag hör inte telefonen, eftersom jag har musik i öronen. Istället håller jag den i handen, tills jag känner att den vibrerar när han svarar. Igår hände det föredömligt snabbt. Telefonen surrade dessutom en gång till. Vid tredje vibrationen insåg jag att mannen ringde för fullt, fast jag inte hörde signalen. En stor del av eftermiddagen ägnade jag åt en gigantisk stryktvätt. Dom flesta av mina ärmlösa toppar, som jag använder när det är varmt, är typ tunikor. Dom behöver definitivt en touch av strykjärnet, för att jag ska kunna visa mig bland folk i dom. Hela högen avslutades med sommarklänningen på bilden nedan. Jag tycker att den är snygg, men den klockade kjolen är sydd av flera kvadratmeter tyg som måste strykas.

2 kommentarer:

  1. " Allt klär en skönhet"! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och inget missklär en ful Kram tillbax! ❤️❤️❤️

      Radera