fredag 27 augusti 2021

Blogg 27/8 2021.

 Bilden nedan har jag lånat (läs stulit) från min morgontidnings webbsida. Gänget på kortet har tävlat i korthållsskytte i en landskamp mot Danmark. Killen längst till höger såg aningen bekant ut när det gällde just skytte, så jag blev tvungen att kolla namnen. Det var precis som jag hade anat. När jag ägnade mig åt luftgevärsskytte på åttiotalet var det till Läckeby och deras lokal jag åkte. Grabben på bilden var bara tonåring då, så det var snarare likheten med hans far jag såg på den nytagna bilden. Jag har lite svårt att minnas ansikten som jag inte har på bild. Just den här familjen har jag ett gruppfoto av i mitt urklippsalbum från tiden då det begav sig. Hela familjen delade intresset för skytte. Dom hade till och med en egen skyttebana i sitt hus. På urklippet i mitt album syns också en mycket välfylld prishylla. Sonen är i samma ålder nu som hans far var då och han är en kopia av sin pappa. Fadern gick bort för ett par år sedan , men grabben har tydligen fortsatt sin karriär inom skyttet. Han har en yngre bror också, men om han fortfarande skjuter vet jag inte. Det är säkert sånt som går att googla sig till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar