söndag 15 augusti 2021

Blogg 15/8 2021.

 Jag har en väderwidget på min blogg. Förutom att mannen i mitt liv anser att väderförutsägelserna är tveksamma, så krånglar den från och till rent tekniskt. Rutan med små moln försvinner, men brukar dyka upp igen innan jag hinner göra något åt den. Vid senaste tillfället fick man upp ett felmeddelande på vädersidan där den hämtar sina uppgifter. Jag hade dessutom under mystiska omständigheter hamnat i Hallabro, som tydligen ligger i Blekinge. Någonting som jag helt hade missat på den där sidan var att det fanns bilder från väderkameror, som var uppsatta lite varstans. Så länge jag ansågs befinna mig i Hallabro kändes varken kameran där eller någon av dom i närheten speciellt aktuella för mig. Nu var det så väl så min vistelseort återgick till att vara Nybro, när felet väl var lagat. Det enda minnet av Hallabro är att orten står kvar på sidan som senast besökta. Kamerorna här i närheten är aningen mer intressanta att kolla på, även om det bara är stillbilder. Vid Ölandsbron hade man tidigare en kamera som visade rörliga bilder. Den kunde jag kika in på, när jag kände en längtan till kusten. Den kameran blev stulen. Vad som hände med kamerorna i Borgholm vet jag inte, men dom slutade fungera för mig. Det var länge sedan jag ens brydde mig om att kolla upp dom. Nu när jag gjorde det för att kunna skriva att dom inte fungerade, så gjorde dom plötsligt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar