torsdag 5 augusti 2021

Blogg 5/8 2021.

 Att man envisas med att göra om förpackningarna till saker och ting, ställer till mycket oreda för mig. Igår hittade jag ingen nagellacksborttagare, fast jag visste exakt var den brukar stå. Den hyllan är nere vid golvet. När jag böjde mig ner och tittade närmare, insåg jag att det jag sökte fanns där, fast flaskorna såg helt annorlunda ut mot tidigare. När två av dom dessutom verkade innehålla exakt samma sak, lät jag majoriteten välja åt mig. Jag utgick från att den som det bara var några få flaskor av var bättre än den där alla stod kvar. Dom dagarna jag bodde hemma hos särbon hann jag bli förälskad i schampot Head and shoulders. Det gav ett mjukt krämigt lödder, till skillnad från dom märken jag har hemma. Jag tänkte bara läsa som hastigast på flaskan, men insåg att det fanns fyra olika varianter av samma schampo. Hemkommen hittade jag det hos Apotea. Där fanns det ännu fler, om det inte bara var olika storlek på förpackningarna. Jag får sätta mig in i skillnaden i lugn och ro, innan jag köper en flaska. Hamburgare har jag köpt i samma förpackning i en halv evighet. Nu var det ”långvarig brist” på dom, så jag fick leta upp ett annat märke. Fördelen med dom jag brukar köpa, är att det är lika många i den förpackningen som i påsen med hamburgerbröd. Nu får jag pussla lite.

2 kommentarer: