torsdag 26 augusti 2021

Blogg 26/8 2021.

 Att planera vilken dag jag ska veckohandla efter väderprognosen låter sig knappast göras. Regnet har en tendens att skjutas framåt och eventuella skurar är tydligen helt omöjliga att förutspå. Igår såg det i förväg ut att bli bättre väder än idag, så jag passade på att klara av min cykeltur till Kvantum. Hade inte mannen i mitt liv för länge sedan visat mig att det finns en radarbild på SMHI:s sida, är det däremot inte alls säkert att det hade blivit så. När Jag skulle ge mig iväg regnade det nämligen. Nu kunde jag på kartan se exakt var regnet höll till och att det skulle ha passerat här någon timme senare. Jag väntade således ut det och tog mig torrskodd både till butiken och tillbaka igen. Innan jag lärde mig det där, hade jag troligen gett mig ut i blötan. I efterhand hade det då grämt mig att jag lyckades pricka in det där regnvädret. Nu behövde jag inte ens kika ut genom källardörren för att se om det hade slutat innan jag gav mig ut. Det hade jag redan sett på nätet att det hade gjort. Den stora behållningen på Kvantum var en av dom nyaste i personalen. Hon ersatte en dam som gick i pension i våras, men jag hade enbart sett henne på bild på Facebook tills igår. Då talade jag med och fick hjälp av henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar