lördag 7 augusti 2021

Blogg 7/8 2021.

 Jag har alltid hävdat att det är värdelöst att ha stuga på någon attraktiv semesterort, eftersom alla människor gärna vill komma och hälsa på under sommaren då. På senare tid har väl pandemin dämpat spontanbesöken lite, men en äldre man på norra Öland kände ändå precis som jag. Han tyckte att sambons släkt hälsade på alltför ofta och stannade alltför länge. Till slut polisanmälde han dom för hemfridsbrott. Det största problemet i sammanhanget lär vara att sambon tyckte att besöken var okej. Har man så diametralt olika syn på hur man vill ha det, förstår jag inte riktigt varför man lever ihop över huvud taget. Jag känner att det borde finnas några andra som dom där båda skulle passa bättre ihop med. Jag har tittat på realitysåpan ”Vi eller aldrig” på sistone, och förundrats över energin som paren lägger ner på att rädda sina förhållanden. Om dom hade haft barn ihop hade jag kanske förstått tanken. Nu är jag mest förundrad över varför man alls vill vara tillsammans med någon som mästrar och förklarar för en vad man gör för fel. Höjden var ändå en tjej som kom dit ensam. När hennes partner väl kunde komma ifrån sitt jobb, fick man veta att dom hade separerat för flera månader sedan. Hon hade dessutom gjort slut på ett väldigt fult sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar