tisdag 17 augusti 2021

Blogg 17/8 2021.

 Jag beställer fortfarande ett gäng papperskopior av våra kort emellanåt, och nu väntade jag hem en laddning. I fredags missade jag precis brevbäraren och att fråga om hon hade något stort brev till mig. Våra brevinkast är minimala, så det går inte in mycket mer än en tidning. Uppenbarligen hade hon haft korten med sig. Igår fick jag nämligen ett sms på förmiddagen om att det inte hade kunnat delas ut. För mig var tajmingen perfekt, eftersom jag ändå var på väg ut med cykeln för att uträtta några ärenden. Nu blev första anhalten posten. Därifrån fortsatte jag till glasmästaren. Det som skulle ha blivit särbons sjuttioårspresent blev inte klart i tid. Nu får han den i julklapp istället. Han vet om det, men han får inte se den förrän på julafton. Sett och godkänt har däremot min svägerska gjort. Hon hävdade att han kommer att bli glad. Circle K håller på att avveckla sin biluthyrning och på Hertz hemsida finns inga prisuppgifter. Nu sökte jag upp dom för att bli mera upplyst, men det hjälpte inte alls. Killen jag pratade med rådde mig att ringa Kalmar, eftersom dom hade mer koll där. Själv fattar jag inte alls varför ett så stort företag inte har en vettig hemsida, där man kan se alla priser och boka bil. Dagens sista anhalt blev Bolaget. Barskåpet var visserligen fullt, men ginflaskan var nästan tom. Så köpte jag ett flak öl. Jag hade inte besökt Systemet sedan pandemin startade, så jag har bara druckit folköl i modern tid.

2 kommentarer: