söndag 22 augusti 2021

Blogg 22/8 2021.

 Att allting finns i datorn, har jag hunnit vänja mig vid på tjugo år. Får jag leva tillräckligt länge, kanske jag lär mig att samma sak gäller telefonen numera. När datorn var nyformaterad kunde jag inte logga in på en sida som krävde e-legitimation, eftersom jag inte hade hunnit installera det. Det slog mig inte förrän efteråt att dom allra flesta nog använder mobilt bank-id. Det fungerade förstås som det skulle. Idag hade jag inte hunnit sätta på datorn, när mannen i mitt liv hade en fråga om Instagram. Jag var på fullt allvar på väg att starta upp datorn för att komma åt en mobilapp. Snacka om att gå över ån efter vatten, men det är samma sak när jag lägger upp bilder där. Dom jag lånar av särbon skickar jag först till min egen Messenger för att alls få in dom i telefonen. Numera använder jag själv mobilkameran, så mina egna kort finns på plats. Ändå lägger jag in dom i datorn, för att se ordentligt. Där är det dessutom enklare (enligt mig) att plocka ut dom jag vill använda. Det är ändå ett jäkla pilljobb att hitta dom kort jag har bestämt mig för på den lilla skärmen i telefonen. Jag får jämföra med datormappen och kolla var dom ligger i förhållande till dom andra. Igår höll det ändå på att bli fel, eftersom jag hade rensat bort dom foton som var suddiga i datorn. I telefonen låg dom förstås kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar