söndag 29 augusti 2021

Blogg 29/8 2021.

 Jag är en mycket välorganiserad människa, som skriver listor och antecknar allt mellan himmel och jord. Mat som blir över fryser jag ner i färdiga portioner. Vad som finns att välja på har jag nerskrivet i datorn, så jag slipper rota igenom frysen varje gång jag ska tina någonting. Då gäller det förstås att jag har järnkoll på att jag verkligen uppdaterar listan, när jag tar en portion. Senast jag bestämde mig för att äta con carne (särbon tycker inte om chili), berodde det bland annat på att det skulle finnas två såna burkar kvar. När det bara fanns en i frysen, får man väl anta att jag har ätit den andra och glömt att stryka den från listan. Förbrukningsartiklar har jag alltid en i reserv av. När jag får ta till reserven skriver jag upp på min shoppinglista att en ny ska inhandlas. På det viset står jag aldrig utan. Om jag inte glömmer att fylla på reserven alltså. Då blir det akut kris. Senast gällde det hamburgerdressing. Den heter så, men jag använder den på mycket annat som jag äter också. Både jag själv och mannen i mitt liv hade passat på att köpa när det var billigt, så i mitt skåp stod flera tuber. När jag till slut tog den sista, blev jag tydligen så överraskad att jag glömde anteckna att jag måste fylla på förrådet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar