onsdag 18 augusti 2021

Blogg 18/8 2021.

 Jag vill gärna tro att fåglar som kommer och hälsar på bär med sig själen av någon som har lämnat oss. Talgoxar tror jag alltid bär bud från Olle, eftersom han hade en gul jacka. Den lilla talgoxen som dök upp häromdagen, verkade aningen förvirrad dock. Den satsade först på balkongtaket, men höll på ett missa och hamna under det. Senare satt han en lång stund på skyddet jag har på sidan av balkongen. När han skulle ge sig iväg därifrån, flög han åt fel håll och dånade rakt in i fönsterrutan. Han syntes inte till vare sig på balkongen eller på marken nedanför, så jag hoppas att han klarade sig från allvarligare skador. När en fågel gjorde samma sak hos mannen i mitt liv, såg det ut som på kortet nedan efteråt. Han kom med den i en plastkasse och tänkte släppa ut den i skogen. Istället klängde den sig fast på hans jacka ett bra tag. När den till slut släppte taget och flög upp i ett träd, berodde det nog mest på att den var nödig. Det kom omedelbart en lång stråle från det där trädet. För ett par år sedan hittade jag en död fågel på min balkongstol. Jag antar att den också hade försökt flyga rakt igenom lägenheten. Samma sak med den som flög in i köksfönstret. Jag var i köket, så jag hörde hur det small till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar