lördag 1 oktober 2022

Blogg 1/10 2022.

 Mannen i mitt liv brukar vara alert och svara på mina sms tämligen omedelbart. Jag har ett väl utvecklat katastroftänk, så om han någon gång dröjer hinner jag föreställa mig en massa otäckheter. Det kan ju hända folk i vår ålder massor av saker både hemma och utomhus, särskilt när man bor i en sån stad som Nybro. Den enda som känner sig trygg här verkar vara kommunalrådet och hon tror jag blev bortröstad vid senaste valet. Häromdagen var jag således i upplösningstillstånd, när särbon inte svarade på en hel timme. Till slut ringde jag till honom och var beredd att gå upp till hans lägenhet om jag inte fick något svar. Det fick jag. Från en mycket förvånad man dessutom, eftersom han hade skrivit till mig. När jag kollade mina meddelanden igen förstod jag vad som hade hänt. Jag hade hela tiden tittat nedanför mitt eget mess och konstaterat att det inte fanns något svar. Ovanför däremot låg det som min själs älskade hade skrivit nästan exakt samtidigt som jag skrev mitt. Otroligt att jag inte ens ser hela skärmen på en liten telefon.

2 kommentarer: