onsdag 12 april 2023

Blogg 12/4 2023.

 Det senaste beskedet jag hade fått om ett paket var att det skulle komma någon gång under dagen idag. När min telefon ringde igår innebar det därför att jag slapp sitta och vänta en hel dag. Istället stod budet redan utanför min port. Den kom han inte in igenom, fast jag hade lämnat koden, men det var bara att åka ner till bottenplanet och hämta min försändelse. Klockan blev tjugo i tolv innan jag kom iväg och jag hade ett ärende till Doff data. Dom stänger för lunch vid tolv, men jag hann dit innan, fast jag cyklade runt förpackningsåtervinningen. När jag kom till torget blev jag riktigt snopen. Det skulle vara torgdag, men den enda som fanns på plats var langosvagnen. Det var förstås inte det sämsta, men tyvärr satte jag mig på en bänk och åt min mat. Det innebar att mina kläder blev rejält nerspillda. Tanken jag verkar ha haft var att langos är något man äter på festivaler och liknande på plats sådär. Efteråt slog det mig att jag alltid hämtade hem mat, när Café 2011:an hade langos. Hade jag tänkt så långt hade jag haft lunch kvar till idag också, för det var rejält med mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar