söndag 2 april 2023

Blogg 2/4 2023.

 Vad jag minns och inte från min barndom verkar vara lite slumpartat. Jag kommer till exempel ihåg att jag följde tv-serien ”Coronation street”, men jag har inget som helst minne av vad den handlade om. Möjligen vem då, eftersom jag vet att en av huvudkaraktärerna hette Elsie Tanner. Det är hon på bilden. Det jag minns av henne är framför allt att hon var rödhårig. I mitt föräldrahem hade vi bara svartvit TV, men så fick jag se något avsnitt hemma hos en klasskamrat, där dom hade färg-TV. Det kom som en chock att se det där eldröda håret. Från dom senaste tjugofem åren vet jag till exempel hur jag ångrade mitt första datorköp, fast det är svårt att tro idag. Han som installerade datorn var väldigt nöjd med mitt stora skrivbord. Jag var inte lika glad när han fyllde upp det helt med dator och skrivare. Senare har jag löst det med att ställa burken på golvet. Så har jag flyttat ut lådhurtsen, som stod under skrivbordet, så jag fick en extra yta att ställa skrivaren på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar