tisdag 18 april 2023

Blogg 18/4 2023.

 Ett par gånger om året brukar jag beställa papperskopior, att sätta in i fysiska album, av en del av våra kort. Eftersom jag vet hur dåligt minne jag har finns länken sparad, så jag direkt hamnar hos företaget som jag tycker gör det bäst. Dom senaste åren har jag använt album där korten ska vara 11x15 centimeter. Nu fanns plötsligt inte det formatet längre. Jag insåg snabbt att kort med måtten 10x15 bara skulle ramla omkring i facken. Annars fanns det bara 11x17 och dom skulle över huvud taget inte få plats. Jag provade med fotofirman där jag beställde julkorten i höstas. När dom hade exakt samma format började jag bli orolig. Jag tyckte ändå att det var märkligt att man inte kunde få foton som passade i ett vanligt album, så jag googlade tills jag hittade ett ställe där man kunde det. Gissa om jag var snabb med att spara adressen dit, för om ett halvår lär jag ha glömt var jag hittade dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar