söndag 16 april 2023

Blogg 16/4 2023.

 Våra nya ytterdörrar är onödigt spännande ibland. Eller låsen då. Det är tydligen någonting elektroniskt i dom och det är långt ifrån alltid det fungerar som det ska. Man kan få sätta i nyckeln ett antal gånger, innan man lyckas låsa upp dörren. Igår kväll traskade jag ner till stationen och mötte min älskade särbo, som kom med tåget från Stockholm. När jag kom hem igen blev jag stående utanför min ytterdörr utan att ta mig in. Jag har hört att man inte får ha för bråttom, så jag försökte verkligen smeka in nyckeln, för att systemet skulle hinna med. När samma sak hände tjejen mitt emot en gång, hade hon ringt på hos vår gemensamma granne. Han hade lyckats låsa upp hennes dörr, så hon antog att han hade magiska fingrar. Jag tänkte nog mera på att ringa efter särbon, eftersom det är han som är klippan i mitt liv. Det hade känts lite taskigt, när han precis hade kommit hem och var trött efter resan. Istället gick jag på tesen att det borde vara envishet som gällde och till slut kom jag in i mitt hem.

2 kommentarer:

  1. Skönt att det fungerade till sist! Kram från " Mr Rock"! :-)

    SvaraRadera