onsdag 19 april 2023

Blogg 19/4 2023.

 Det tog mig nästan femton år att inse hur bra Spotify är och att börja använda mig av tjänsten. Jag vill alltid lyssna på musik när jag pysslar med någonting tråkigt, som att duscha. Dom dagar då det är enda stunden det behövs, känns det som lite överkurs att peta igång datorn i vardagsrummet. Det är annars den jag använder som musikmaskin numera. Till slut insåg jag att den absolut enklaste lösningen var att ta med mig telefonen in i badrummet och sätta på Spotify. När den ligger på tvättmaskinen, som är den enda avställningsytan jag har där, verkar maskinen dessutom fungera som lite av en förstärkare. Det låter mycket mer där än om jag lägger telefonen på skrivbordet i sovrummet. Reklam är jag van vid både från tv-programmen jag ser på och från dataspel. Den stör mig inte så pass mycket att jag bryr mig om att betala för att slippa den. Jag har alltid gillat dansbandsmusik och på Spotify finns vad det verkar precis allting i den vägen. Jag har hittat den perfekta spellistan. Den innehåller allt från det jag dansade till som ung till dom nyaste låtarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar