torsdag 13 april 2023

Blogg 13/4 2023.

 När vi efter ett missöde blev tvungna att tvätta särbons nya jacka, blev vi osäkra på vad vi vågade utsätta den för. Jag såg framför mig hur allt foder samlades på ett ställe och tänkte inte centrifugera den över huvud taget. Vi ångrade oss, när vi insåg hur många liter vatten den hade dragit åt sig och hur tung den blev. Vid det laget hade vi redan dränkt halva badrumsgolvet. Jackan blev i alla händelser fin igen. Jag hittade ett program som hette ”kort centrifugering”. Det kändes åtminstone något mindre spännande än en normallång. Lite ojämnt blev det i trumman, så tvättmaskinen promenerade iväg en bit. Det gav mig tillfälle att leta fram korken till min flaska med hårspray. Den är flera centimeter stor och borde inte få plats under maskinen. Ändå försvann den spårlöst när jag tappade den bakom densamma. Här hörs det åtminstone inte så mycket om tvättmaskinen börjar vandra. När jag bodde i Oskarshamn brukade maskinen där ställa sig och slå mot elementet, när den centrifugerade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar