tisdag 4 april 2023

Blogg 4/4 2023.

 Att jag googlade på Ahmed Berhan berodde mest på att jag undrade hur lång han är. Han programleder ”Invandrare för svenskar”, en skämtsam typ av frågesport som jag tycker är kul. Han är alltid bra mycket längre än dom som tävlar och mycket riktigt mäter han 193 centimeter i strumplästen. Hur jag kunde ha missat honom tidigare är däremot något av ett mysterium. Han har tydligen varit med i både ”Släng dig i brunnen” och ”Parlamentet”, fast jag inte har något minne av det. I ”Parlamentet” såg jag honom visserligen förra säsongen, men att han skulle ha varit med där tidigare har jag inget som helst minne av. Han verkar ha medverkat i en hel del annat både i radio och på tv, men resten av programmen är ingenting som intresserar mig. Den som har skrivit om honom på Wikipedia har gjort en intressant uppdelning. Under rubriken TV-medverkan står dom program jag nämnde listade. Under Filmografi är fem av dom sju posterna också tv-serier. ”Släng dig i brunnen” finns dessutom med på båda listorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar