fredag 21 april 2023

Blogg 21/4 2023.

 Särbon och jag är så pass omoderna att vi bränner DVD-skivor. Åtminstone tolkade jag det som omodernt, när en granne häpet frågade om vi fortfarande höll på med sånt. Plötsligt slutade min DVD-enhet i datorn att fungera. När ingenting annat hjälpte, skickade jag efter en extern brännare på nätet. Det strulade likadant med den och då visste jag inte riktigt vad jag skulle ta mig till. Någonting ville jag göra, så jag provade med en systemåterställning. Det visade sig vara en extremt dålig idé, för efter den kraschade alltihop. Det krävdes en hel del jobb för att få till en enklare återställning av datorn, så att jag kom åt att göra någonting mera över huvud taget. Det blir exakt lika mycket jobb för att få ordning på allting efter en sån, så jag passade på att göra en ren installation av Windows. Jag hade börjat få inställningarna på plats igen, när jag till slut insåg att jag hade valt fel version och inte den jag hade licens på. Synd att jag inte var så smart så jag kollade på skivan vad den hette som jag hade. Å andra sidan tycker jag inte att jag borde ha blivit erbjuden att installera någon annan över huvud taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar